Παρασκευή 22 Οκτωβρίου 2010

37η ΕΚΠΟΜΠΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ

http://www.divshare.com/download/12953056-383

Μουσική με εικόνες διάλεξα για αυτή την εκπομπή.

Αγαπημένες μελωδίες ΠΟΥ ΑΓΑΠΉΣΑΜΕ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΆΦΟ πεθύμησα να ξανακούσουμε και να ξεφύγουμε σε έναν ονειρικό κόσμο, ο καθένας σε αυτόν που θα τον οδηγήσει η μουσική.
Γιατί έτσι γίνεται.
Είναι ο μόνος κόσμος που μπορούμε να τον πλάσουμε όπως εμείς θέλουμε.
Καλή ακρόαση και ...καλή αντάμωση εκεί ψηλά στους αιθέρες.

Παρασκευή 15 Οκτωβρίου 2010

36η ΕΚΠΟΜΠΗ ΑΠΟ ΤΟ ΦΟΡΤΗΓΟ ΩΣ ΤΟ ΚΟΥΡΕΜΑ / ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ

Η σημερινή εκπομπή θα ασχοληθεί με την ξεχωριστή παρουσία ενός μοναδικού δημιουργού.
Ο Διονύσης Σαββόπουλος από το φορτηγό,
μέχρι το κούρεμα.

Θα ακουστούν τραγούδια που θα μας γυρίσουν σε κάποιες άλλες εποχές.
Πιστεύω πως το έχουμε ανάγκη να επιστρέφουμε κάποτε σε μέρες που νοσταλγούμε και ο καλύτερος οδηγός είναι το τραγούδι.
Συντροφιά θα μας κρατήσει και ο αγαπημένος Τάσος Λειβαδίτης με τα χειρόγραφα του φθινοπώρου.
Ελπίζω να σας έχω παρέα σε αυτό το ταξίδι νοσταλγίας.

Καλή ακρόαση.

Σάββατο 2 Οκτωβρίου 2010

34η ΕΚΠΟΜΠΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ

Η σημερινή εκπομπή ξεκινά με ένα μικρό αφιέρωμα στους ΑΒΑΤΟΝ.


Βιογραφία

Οι Αβατον σχηματίστηκαν το 1988, σε μια εποχή που η world μουσική έκανε τα πρώτα της βήματα στην Ελλάδα, συναντώντας την ελληνική μουσική παράδοση και τους προικισμένους, αλλά και "ταγμένους" υπηρέτες της.
Το 1988, ο συνθέτης και μουσικός Γιάννης Παπαδάκης, συναντάει τον ομότεχνό του Παναγιώτη Ξυδιά και αποφασίζουν να δημιουργήσουν μια νέα μπάντα. Κι οι δυο τους είχαν περάσει μεγάλο τμήμα της δεκαετίας του ΄80 σπουδάζοντας μουσική στο εξωτερικό, στη Γαλλία ο πρώτος, στη Γερμανία ο δεύτερος.
Στην αρχική μορφή της μπάντας θα ενταχθεί σύντομα ο Νίκος Γράψας, μέλος των Δυνάμεων του Αιγαίου, παλαίμαχος μουσικός και ήδη ενταγμένος στην δισκογραφική κοινότητα.
Το 1991, οι Αβατον επιλέγονται από τον Μάνο Χατζηδάκι και ηχογραφούν για τον Σείριο το πρώτο ομώνυμο άλμπουμ τους.
Δύο χρόνια αργότερα, το 1993 κι ενώ το group έχει ξεκινήσει τις ζωντανές εμφανίσεις της σε διάφορους συναυλιακούς χώρους, οι Aβατον χωρίς τον Ν. Γράψα που έχει αποχωρήσει και με νέα σύνθεση, ηχογραφούν το δεύτερο album τους Έρως Αελίω στην FM Records.
Το 1996 οι Aβατον κυκλοφορούν το τρίτο album τους Εξ΄ Αδοκήτω, για λογαριασμό της FM Records. Πρόκειται για σύμπτυξη των δύο πρώτων album με νέες εκτελέσεις των συνθέσεων. Το album θα κάνει γνωστούς στο πανελλήνιο τους Aβατον και οι πωλήσεις του θα ξεπεράσουν τα 16.000 αντίτυπα.
Κατά τη διάρκεια της 13χρονης πορείας τους, οι Aβατον έχουν συμμετάσχει σε μερικά από τα σημαντικότερα μουσικά δρώμενα, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, εκπροσωπώντας πάντα μια εναλλακτική μουσική κουλτούρα. Το 1997 έπαιξαν στην Ιταλία στο Φεστιβάλ Time Zones, ενώ το 1998 βρέθηκαν στο Βέλγιο στο Διεθνές φεστιβάλ Sfinx. Την ίδια χρονιά εμφανίστηκαν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στο πλαίσιο των μουσικών εκδηλώσεων Ορίζοντες ΄98. Το 1999 γράφουν τη μουσική της θεατρικής παράστασης Ανδρομάχη του Ευριπίδη και τη μουσική στο μιούζικαλ Αδάμ και Χαλιμά που ανέβηκε στην Εθνική Λυρική Σκηνή.
Τα μέλη του συγκροτήματος έχουν συμμετάσχει σαν μονάδες σε διάφορες πολιτιστικές εκδηλώσεις, έχουν γράψει μουσική για θεατρικές παραστάσεις κι έχουν εμφανιστεί σε διάφορες συναυλίες.
Το 2001 οι Aβατον ηχογραφούν για λογαριασμό της E-Terra Productions το τέταρτο album τους, με τίτλο Κόσμον, στο οποίο συμμετέχει πλειάδα μουσικών μεταξύ των οποίων ο βιολιστής Γιώργος Μαγκλάρας, ενώ φωνητικά στο τραγούδι Γέρανος κάνει η Natacha Atlas.








Συνεχίζει με τους  ΙΑΣΙΣ
Το συγκρότημα ΙΑΣΙΣ εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη μουσική σκηνή της Αθήνας το 1995, παίζοντας δικές τους συνθέσεις για κιθάρα, κρουστά και μπάσο. Αυτό που χαρακτηρίζει το γκρουπ είναι η συνεχής αναζήτηση παραδοσιακών, Βαλκανικών και διεθνών επιρροών. Αυτή η αναζήτηση εμπλούτισε τις συνθέσεις τους με τον ήχο του βιολιού, της Πολιτικής λύρας, του σαξόφωνου, του κλαρίνου κλπ.
Τα πλούσια ηχοχρώματα που παράγουν είναι ένα ταξίδι σε τόπους χωρίς γεωγραφικά όρια, στους οποίους ο καθένας μας βρίσκει κάτι οικείο.
Από τα πρώτα κιόλας βήματα τους στην Ελληνική μουσική σκηνή οι ΙΑΣΙΣ κατέγραψαν ένα ξεχωριστό ηχόχρωμα και μια πορεία σε τολμηρές και συχνά απρόβλεπτες συνεργασίες. Είδη, κατηγορίες και τρόποι της μουσικής όπως αυτοσχεδιασμός, τραγούδι, παράδοση, σύγχρονα ρεύματα δεν αποτέλεσαν για τους ΙΑΣΙΣ παρά αφορμές για να ανοίξουν νέοι μουσικοί κόσμοι. Κυρίαρχο στοιχείο σε ένα τέτοιο παιχνίδι παρέμενε φυσικά η δύναμη της σύνθεσης.
Η επιτυχία του πρώτου δίσκου των ΙΑΣΙΣ και αποδοχή του συγκροτήματος στην Ελλάδα συνοδεύτηκε από μια εξίσου εντυπωσιακή πορεία στις διεθνείς αγορές αλλά και συμμετοχή σε σημαντικά διεθνή φεστιβάλ όπως στο Ισπανικό Nits De Mediterrraneo.
Η εμφάνιση των ΙΑΣΙΣ στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου με τον Γιώργο Νταλάρα, ήταν χαρακτηριστική της καταγραφής του συγκροτήματος στον μουσικό χάρτη.
Ο ιδιαίτερος ήχος τους, έδωσε μια νέα διάσταση σε μερικά από τα ωραιότερα Ελληνικά τραγούδια, δουλειά που ένα χρόνο αργότερα παρουσιάστηκε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Στο ίδιο διάστημα, ανάμεσα σε εμφανίσεις και περιοδείες οι ΙΑΣΙΣ συναντήθηκαν με τις Βουλγαρικές Φωνές και το Bulgarian Vocal Trio, συνεργασία που παρουσιάστηκε την περασμένη άνοιξη στην ΙΕΡΑ ΟΔΟ. Τόσο από την συνάντηση με τις Βουλγαρικές φωνές όσο και από αυτό που οι ΙΑΣΙΣ ονομάζουν «ρευστότητα της γεωγραφίας και των μουσικών ιδιωμάτων», προέκυψε το υλικό των νέων τους συνθέσεων που παρουσιάζεται στο δεύτερο δίσκο του συγκροτήματος "ΑΜΑΛΓΑΜΑ". Ένα κράμα συνθέσεων και τρόπων, στο οποίο αυτή τη φορά μαζί με τους ΙΑΣΙΣ και τον Γιώργο Παλαμιώτη στο μπάσο, μπορούν να συνυπάρχουν το μυστήριο των Βουλγαρικών Φωνών με τα ηχοχρώματα που φέρουν μερικοί από τους σημαντικότερους δεξιοτέχνες της σύγχρονης ελληνικής μουσικής σκηνής: 
Σωκράτης Σινόπουλος στην πολιτική λύρα, David Lynch στα πνευστά, Δημήτρης Τσοπανέλης στα φωνητικά και Ανδρέας Παππάς - Βαγγέλης Καρίπης στα κρουστά. Στο ΑΜΑΛΓΑΜΑ, ισχυρές συνθέσεις και μελωδίες απελευθερώνονται μέσα από ένα οδοιπορικό σε τόπους πραγματικούς όσο και φαντασιακούς, σε τόπους που υπάρχουν γύρω μας όσο και μέσα μας.
Στα τέλη του 2002 και μετά από δυο χρόνια απουσίας από τη δισκογραφία, οι ΙΑΣΙΣ κυκλοφορούν το νέο τους album "Duente" από την Universal, κάτω από την ετικέτα της Emarcy records, την μεγαλύτερη εταιρία world, jazz μουσικής της Ευρώπης. To cd κυκλοφορεί σε δίγλωσση έκδοση σε όλη την Ευρώπη.
To "Duente" είναι το τρίτο album των ΙΑΣΙΣ μέσα στην οκτάχρονη πορεία τους. Οι ίδιοι αναφέρουν για το album: «Είναι μια δουλειά που νιώθουμε να είναι αποτέλεσμα μιας πορείας που μας φώτισε με εμπειρία, ωριμότητα και πίστη στον ήχο μας». To "Duente" περιλαμβάνει συνολικά 12 συνθέσεις του Κωνσταντίνου Μπαλταζάνη, πάντα με τη σύμπραξη του Πέτρου Κούρτη.
Οι συνεργασίες δεν έλειψαν και σ' αυτή τη δουλειά. Εκτός από τον Σωκράτη Σινόπουλο στη πολιτική λύρα, ο Τάκης Πατερέλης στο σαξόφωνο και στο φλάουτο, ο Ζαχάρης Σπυριδάκης στην κρητική λύρα και ο Ορέστης Πλακίδης στα keybords, ήταν οι τρεις καινούριοι μουσικοί που προστέθηκαν στην ομάδα των μουσικών που έχουν ηχογραφήσει μέχρι σήμερα μαζί μας. Ο Γιώτης Κιουρτσόγλου στο μπάσο κάλυψε το κενό του Βαγγέλη Κολίρη στην ηχογράφηση αυτού του CD «ο οποίος μας έκανε να νιώσουμε την ίδια συγκίνηση όπως πριν 8 χρόνια όταν ξεκινούσαμε όλοι μαζί τους IASIS και ηχογραφούσαμε την πρώτη μας δουλειά».
Στο "Duente" σφραγίζεται επίσης η συνεργασία των ΙΑΣΙΣ με την Ελευθερία Αρβανιτάκη η οποία συμμετέχει στο τραγούδι "In Southern Dusk'' (Σε εσπερινό του Νότου) σε στίχους του Νίκου Μωραϊτη, "ένα τραγούδι, μια μελωδία που πιστέψαμε από την πρώτη στιγμή ότι στη φωνή της Ελευθερίας θα έβρισκε τον καλύτερο ερμηνευτή του".
Στο τραγούδι "They speak to an angel" (Μιλώντας σ' έναν άγγελο) θ' αναγνωρίσετε την μελωδία του τραγουδιού «Αντίθετα πια» που ερμήνευσε η Άλκηστις Πρωτοψάλτη στο album «Πες μου θάλασσα».
Κώστας Μπαλταζάνης
Με σπουδές στην κλασσική κιθάρα στο Ελληνικό Ωδείο, ο Κώστας Μπαλταζάνης σπουδάζει Jazz σύνθεση και ενορχήστρωση στο Berklee College of Music στη Βοστώνη των ΗΠΑ. Μετέχει σε σημαντικές ηχογραφήσεις και lives. Και επιστρέφοντας στην Ελλάδα το 1990 γίνεται γρήγορα μέλος της ελληνικής jazz. Παίρνει μέρος στο παγκόσμιο αφιέρωμα για τη Μαρία Κάλλας στο Ηρώδειο, σαν μέλος της Συμφωνικής Ορχήστρας της Στουτγάρδης και το Μάιο του 1993 διοργανώνει το πρώτο Jazz Suitor Festival στην Ελλάδα. Το καλοκαίρι του '95 & '96, προσκεκλημένος του Berklee College of Music, παραδίδει σεμινάρια και παίζει ζωντανά για μαθητές και καθηγητές του κολεγίου. Συγγραφέας τριών βιβλίων ("Σημειώσεις Μουσικής Θεωρίας", "Jazz Αρμονία", "Ηλεκτρική Κιθάρα") ο Κώστας Μπαλταζάνης είναι καλλιτεχνικός διευθυντής της σχολής "Φίλιππος Νάκας".
Πέτρος Koύρτnς:
Γεννημένος το 1969 στη Λευκάδα, ασχολείται με τα κρουστά από 14 ετών και ειδικότερα τα Ελληνικά - Αραβικά - Κουβανέζικα και Βραζιλιάνικα. Από το 1994 διδάσκει στα τμήματα μοντέρνας και παραδοσιακής μουσικής του Ωδείου "Φίλιππος Νάκας" και ως εκπαιδευτικός έχει στο ενεργητικό του παραδόσεις σεμιναρίων τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Αμερική, ύστερα από πρόσκληση του "Berklee College of Music" για το "World Percussion Festival" το καλοκαίρι του '96. Έχει συνεργαστεί με πολλούς έλληνες συνθέτες και τραγουδιστές απ' όλα τα είδη της ελληνικής μουσικής, έχοντας στο ενεργητικό του συμμετοχή σε συναυλίες σε όλο τον κόσμο...

Κάνουμε μια στάση στο ΙΔΙΟΜΕΛΟΝ , να απολαύσουμε τον μοναδικό Πετρολούκα Χαλκιά, αλλά και τους αδελφούς Γιώργο και Νίκο Ματθαίου.

Μια βόλτα στην Κορσική και στην Μεγάλη Ελλάδα.

Ε!!! τόσο ταξίδι κάναμε, να μη κάνουμε μια μεγάλη στάση περιμένοντας τον IL POSTINO ;

Το τελείωμα έχει έκπληξη!

Καλή ακρόαση.